Skip to content

Villkor och information

Gällande handel av produkter i webbutiken

Företagsinformation

Innehållet i denna webbshop tillhandahålles och hanteras av:

STORM Heliworks AB
Lägervägen 2
SE-832 56 Frösön

Organisationsnummer: 556650-0806
Momsregistreringsnummer: SE556650080601

Butikssupport

+46 (0) 63 510 909

Vardagar 08:00 - 18:00

shop@stormheli.se

Dygnet runt, året runt

Produktinformation

Färger på produkterna som visas i webbshopen kan skilja sig från verkliga färger på produkten.
Produkter säljs enbart via webbshopen och det går tyvärr inte att hämta din beställning hos oss.

Vid eventuella fel i produktinformationen gällande exempelvis lagerstatus och pris förbehåller STORM Heliworks AB sig rätten att annullera beställningen, du som kund kommer då att bli informerad om detta av vår kundtjänst.

Presentkort

Presentkort köpta i STORM Heliworks AB webbutik fungerar som betalningsmedel för flygturer. Presentkorten är giltiga i 1 år från inköpsdatum och kan ej lösas in mot kontanter. Presentkort som gäller för upplevelseflyg kan enbart användas vid tillfällen som erbjuds i bokningstjänsten för dessa flygturer. Vid bokning av flygturer online i vår bokningstjänst skall ordernumret från köpet anges som aktiveringskod. Vid bokning med presentkort för privata flygturer skall ordernumret från köpet anges som referens. Utan ordernummer som referens vid bokning är presentkort ogiltiga som betalningsmedel.

Nedladdningsbara presentkort blir tillgängliga för nedladdning direkt efter köp och levereras som ett utskriftsvänligt PDF-dokument. Skulle du tappa bort utskriften eller filen går det att ladda ned presentkortet på nytt inom hela giltighetstiden.

STORM Heliworks AB tillämpar öppet köp på presentkort under förutsättning att flygturen inte redan bokats. Det innebär att du som handlat har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar och få pengarna tillbaka. För nedladdningsbara presentkort gäller 14 dagar efter genomfört köp. För presentkort skickade med post gäller 14 dagar från att du mottagit presentkortet. För att återbetalning ska ske behöver du skicka in kvitto. Detta gäller både nedladdningsbara och fysiska presentkort.

Priser och betalning

Alla priser anges i svenska kronor och innehåller moms och övriga avgifter. Priser på produkterna inkluderar inte betalnings- och fraktavgifter. Dessa anges separat i kassan där även aktuellt totalpris förenat med köpet presenteras innan slutlig beställning.

Vi erbjuder Klarna Checkout som betalsätt. Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. Klarna Checkout skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ. Se Klarnas fullständiga villkor för Klarna Checkout här.

Vänligen kontakta Klarna direkt på 08-120 120 10 vid frågor angående Klarna Checkout.

Frakt och leverans

Vår leverans sköts av PostNord, och vi tar en fast avgift för frakt på 49 SEK, oavsett beställningens volym eller vikt. Vi levererar inom Sverige, till övriga länder efter överenskommelse. Kontakta oss innan köp för leveranser utanför Sverige. Leverans sker inom 30 dagar till närmsta utlämningsställe, dock skickas din beställning så fort som möjligt, vanligtvis inom 5 arbetsdagar från att ordern mottagits. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande eventuella leveransförseningar som uppstår efter att beställningen lämnat vårt lager. 

För ej uthämtade brev eller paket förbehåller sig STORM Heliworks AB rätten att debitera kunden 149 SEK avseende kostnaderna för administration, frakt, returfrakt och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Denna kostnad debiteras kunden när försändelsen kommer i retur till oss.

Om förseningar på grund av felaktigheter i lagersaldot skulle uppstå meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid förseningar på grund av felaktig information om lagersaldo.

Om paketet du mottager har skador på emballaget, kontakta PostNords kundtjänst för vidare direktiv innan du öppnar försändelsen.

Avbeställning

Om du önskar att avbeställa en produkt eller annullera en hel order, går det bra att göra det via mail till shop@stormheli.se, eller via telefon på 063-510 909, fram tills att försändelsen lämnar vårt lager. Därefter gäller ångerrätten och du som kund står för returfrakten.

Nedladdningsbara produkter blir tillgängliga direkt efter köp och kan ej avbeställas efter genomfört köp.

Returpolicy

Ångerrätt och öppet köp

Vi erbjuder 14 dagars öppet köp i enlighet med distansavtalslagen. Det innebär att du har 14 dagar på dig att öppna förpackningen och prova varan. Du ångrar ditt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar från dagen efter att du mottagit din beställning. För att få full återbetalning, måste den returnerade produkten vara i väsentligt oförändrat skick och skickas till oss väl emballerad. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalar vi dig det du betalat för varan, men du som kund står för returfrakten. Återbetalning sker inom 30 dagar från att vi mottagit produkten.

Mer information om distansavtalslagen finns hos Konsumentverket.

Byten

Du får byta storlek, färg eller produkt avgiftsfritt inom 14 dagar från dagen efter att du mottagit varan. Du får själv betala frakten när du skickar din retur till oss. 

Vid byte betalar vi frakten för den nya produkten till dig.

Läs mer nedan under returer.

 

Reklamation

Om det föreligger ett fel på varan, eller om du fått fel vara levererad, bör du så fort som möjligt kontakta vår kundtjänst och invänta information innan du skickar en retur. När en produkt reklameras står vi för returfrakten. 

Reglerna kring reklamation finns i konsumentköplagen.

Returer

Du som kund får själv betala kostnaderna för frakt när produkten returneras till oss, förutom när produkten är defekt eller om vi har packat fel.

Returer skall skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.

1

Meddela oss via shop@stormheli.se att du önskar göra en retur.
Skriv också om det rör sig om ångerrätt, byte eller reklamation.

2

Lägg sedan ned ifylld retursedel,
som du hittar här, tillsammans med produkten i ett väl emballerat paket.

3

Skicka returen till:

STORM Heliworks AB
Lägervägen 2
SE-832 56 FRÖSÖN

4

När paketet kommit i retur till oss kontaktar vi dig och genomför eventuell återbetalning.

Dataskydd och integritet

Genom att besöka och använda webbplatsen lämnar du som besökare samtycke till hanteringen av cookies. Läs mer om dataskydd och integritet i vår dataskyddspolicy.

Säkerhet vid köp i webbutiken

Hela webbplatsen är krypterad via SSL för att ge högsta möjliga säkerhet vid köp online. Du kan se att en säker anslutning upprättats mellan din dator och webbplatsen när det visas ett litet hänglås framför adressfältet i din webbläsare. När du handlar i webbutiken hos STORM Heliworks AB behandlas betalningen av Klarna. Läs om Klarnas säkerhet här. Dina kortuppgifter lagras inte hos oss. 

Force Majeure

Vid oförutsedda händelser som ligger utanför vår kontroll, som exempelvis ändrad lagstiftning, myndighetsbeslut, strejk, blockad, sabotage, krig, terrorism, brand, naturkatastrofer och liknande omständigheter ansvarar inte STORM Heliworks AB för förseningar. Vid denna typen av omständigheter har både STORM Heliworks AB och du som kund rätt att häva köpet.